Home sweet home - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Myrthe Fonck - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Myrthe Fonck - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

23 April 2014 | Kenia, Nairobi

Jambo allemaal!
Alweer het laatste verslagje uit Kenia, want morgen vliegen we weer naar huis! De tijd is echt omgevlogen, wat natuurlijk alleen maar een goed teken is. Vandaag alle data collectie afgerond, wat een heel fijn gevoel geeft. Hier kunnen we wel een mooi en interessant rapport over schrijven. De afgelopen weken hebben we nog heel veel mooie dingen gezien en avonturen beleeft. We zijn onder andere in de weer geweest met zogeheten call stations. Hierbij speel je door een mega grote luidspreker leeuwen en hyenageluiden af met als doel leeuwen te lokken en te spotten. De eerste avond was het meteen raak. In het licht van de ondergaande zon werden we omringd door 13 hyena's, 2 jakhalzen en een jonge mannetjes leeuw. Super mooi en speciaal! Gisteravond hebben we hetzelfde gedaan in de communities, omdat we wisten dat onze mannetjesleeuw zich daar verstopt hield. En ja hoor, samen met zijn maatje verscheen ie in het donker. Meteen een bewijs dat er zich dus echt leeuwen tussen de communites begeven. Met Pasen waren we een lang weekend vrij, dus een mooie kans om wat van de omgeving te zien! Ik ben goed bevriend geraakt met twee jongens uit Nederland en Belgie en een Amerikaans meisje die hier allemaal ook een paar weken verbleven en met zn vieren zijn we een weekendje naar de 14 falls in Thika geweest. Prachtige watervallen (14 dus), lokale bussen, lekker eten en een hoop gezelligheid en maandag terug op het camp nog een smakelijke paasbraai. Vandaag afscheid genomen van onze chauffeur en trouwe metgezel de afgelopen weken en straks nog van onze supervisor. De tas is gepakt en morgen vlieg ik met een rugzak vol prachtige en waardevolle ervaringen en herinneringen terug naar Nederland. Het was geweldig hier! Zie er heel erg naar uit jullie weer te zien! Hallo Nederland en tot ziens Kenia!
Dikke kus

• 23 April 2014 - 15:52

Carola:

Yeeeeeh! Super leuk dat je weer naar huis komt Myrth!
    Goede reis en geniet van je laatste nachtje daar!!

Xxx

• 23 April 2014 - 15:53

Marjolein:

Jeeeej, je bent niet opgegeten door een leeuw en komt weer veilig naar Amsterdam!! Heel erg leuk om je avonturen te lezen en ben benieuwd naar de uitgebreide verhalen en foto's! Liefs, Marjolein

• 23 April 2014 - 15:56

Monique Fonck:

Wat n mooi verslag, beetje ontroerend, maar dat zal je sentimentele moeder wel zijn!!
    geniet van het laatste daggie Afrika (voorlopig) en heerlijk om je morgen weer te zien,kussie

• 23 April 2014 - 15:59

Elise:

Whoeoeoeoe zo blij dat je weer terug komt!! Tot morgen myrthje xxxxxxxxxx

• 23 April 2014 - 16:13

Peter :

Bijna 8 weken weg, maar volgens mij een jaar aan ervaringen. Die neem je maar mooi weer met je mee en worden gelukkig een mooie herinnering aan dit mooie avontuur. Maar nu is het wel mooi geweest, thuiskomen s.v.p.!!

• 23 April 2014 - 17:27

Kees En Saskia:

Lieve Myrthe, vanaf Terschelling:welkom thuis en wat een spannend verslag, heerlijk om te lezen! Kus van Kees en Saskia

• 23 April 2014 - 19:33

Jacqueline Moorman:

Wat een super spannend reisverslag weer en tevens ook het laatste. Straks allemaal mooie herinneringen! Safe flight home!! Liefs Jacqueline

Verslag uit: Kenia, Nairobi

MyrthegoesKenya

Jambo!
Volgende week vertrek ik naar het pachtige Kenia en mag ik voor een kleine twee maanden vertoeven aan de rand van "de plaats van het koele water" oftewel Nairobi volgens de Masai. Nairobi wordt aan de zuidkant begrensd door het Nairobi National park. Alleen een elektrisch hek scheidt dit beschermde natuurgebied van de hoofdstad van Kenia. Het dicht op elkaar leven van mens en dier levert op dit moment steeds vaker conflicten op en bedreigt de wildlife in het park. De problemen zijn het grootst aan de zuidkant van het park, waar geen omheining is om migratie van vele diersoorten tijdens het natte seizoen mogelijk te maken. Hier treden leeuwen steeds regelmatiger het park uit op zoek naar een lekker hapje in de vorm van vee van de locale boeren. Aangezien vee voor deze boeren van groot economisch belang is, worden leeuwen gedood uit wraak en om het vee en de locale gemeenschappen te beschermen. Met als gevolg dat de leeuwenpopulatie daalt en serieus wordt bedreigd. Tijd voor een oplossing dus! Voor mijn stage ga ik mij verdiepen in de oorzaken van deze conflicten en de prooikeuze van de leeuw en mogelijke oplossingen onderzoeken. Hiervoor mag ik 7 en een halve week op safari in het Nairobi national park in samenwerking met Kenya Wildlife Service. Via deze pagina zal ik jullie komende weken op de hoogte houden van mijn belevenissen!